Längdskidåkning

Är seriöst så oerhört glad att jag har hittat MIN sport! Det är så klart andras sport oxå ;) Men längd är verkligen min grej. Är bara inne på min andra säsong men jag blir bara mer och mer taggad och bättre.
Måste bara nämnas i ett så passande inlägg att Björn Ferry tog guld i jaktstarten, skidskytte. Verkligen superroligt när Sverige tar guld. Grattis till honom! :D
Varför längd?
Pappa har åkt 10 vasalopp så jag antar att jag blev inspirerad av honom. Efter sitt 10onde lopp, som han gjorde för två år sen, sa han att han inte skulle åka mer, i alla fall inte fler vasalopp. Sen fick jag ett ryck och bestämde mig för att åka kortvasan, mest på skoj och för att jag behövde träning. 
Jag har aldrig någonsin gillat att sporta! Så när jag gick i mål i Mora på tiden 3 timmar och 17 minuter var det väldans nära att tårarna kom. Tänk att jag, JAG, kunde göra något sådant. Efter ett antal varv på elljus spåret i Landsbro säsongen 08-09, några astma anfall och några tårar klarade jag att åka 3 mil. Vadådå? hur många hundratals, tusentals gör inte det varje år? OCH ??!!! säger jag bara då, jag skiter i vad de gör, jag jag jag klarade det.
Ännu mer peppad började jag denna säsongen. Nu tränar jag till HalvVasan. Den 2a mars ska jag åka 4.5 mil och nu tvekar jag inte på mig själv, inte det minsta!
När varenda muskel i din kropp skriker till dig att du ska sluta, det är då man ska fortsätta. Ibland vill jag bara slänga mig i snön och skrika av smärta och gråta allt vad jag kan, men det gör jag inte. För längst där inne vet jag att det jag håller på med är något som jag älskar mest av allt i hela världen. Ja, jag tar ut mig riktigt hårt, kanske inte hårt för vissa av er, men för mig, som alltid varit anti motion av alla dess slag. Och jag är stolt över mig själv.!!
Nästa år ska jag åka mitt första riktiga, 9 mil långa ,Vasalopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0