When a man loves a woman

Har kollat på film nu. Som sagt så gick "When a man loves a woman" ikväll på kanal 5. Väldigt tung film om man frågar mig men helt klart sevärd. Filmen handlar om en till synes lycklig kärnfamilj men när mamman i familjen börjar dricka allt mer och slutligen inte kan kontrollera sina alkoholvanor så går allt bara utför. Man får se alkoholism ur så otroligt många synvinklar och från olika människors perspektiv, vilket är både lärorikt och facinerande på något sätt. Jag såg filmen med nästan en ständig klump i magen och för en sådan känslig person som jag är är så var det fullständigt omöjligt att låta bli att fälla några tårar. Så otroligt vacker och hjärtskärande historia och det är precis vad jag älskar med en film. Jag var bombsäker på att slutet faktiskt inte skulle bli lyckligt men det tog en liten twist där i slutändan. Riktigt bra film som sagt. Se den.



"Everybody hurts sometime" <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0