GOD JUL

Nu är ju julen i och för sig i stort sett över men jag måste ju få önska alla en god jul, i alla fall en god fortsättning om inte annat.
Julaftonsmorgon var jag uppe tidigast av alla. Vi klockan 7 vaknade jag, som tur var, och hoppade i mina tofflor, tog med mig julstrumpan och mitt täcke ner till gillestugan. Jag hann tända granarna på vägen ner, OJ så mysigt! Kvart över började i alla fall sista avsnittet av julkalendern, och eftersom att jag troget har följt  "Superhjältejul" så va ju sista avsnittet ett måste. I Julstrumpan fick jag underkläder och en chokladask av tomten.
Sen blev de såklart julfrukost framför öppna spisen. Det som var annorlunda från alla andra år var dock att vi skulle äta julmat hemma hos oss, vilket vi aldrig har gjort förut, men eftersom att mormor brutit ett par revben så fick vi stå för julmaten, även om vi åkte hem till henne lagom till att Kalle anka började. Tomtegröt, fika blev det och sen kom ju såklart tomten. I Säcken hade han bl.a
Ett HH Underställ
En Spikmatta
Ansiktscreme
Örngott
En Lång kudde
Strumpor
Smink
Gym boll
En navelpiercing
En vågtång
Underkläder
Två skålar
Skidstrumpor
mm.
Sen på juldagen va de bara på att igen. Pappa fyllde år (Grattis pappa) Så först uppvaktade vi honom med fika på sängen och presenter etc. Sen va det att börja göra sig i ordning, locka håret med nya vågtången och sådär ni vet ;) packa alla paket och dra till farmor och farfar för ytterligare ett julfirande. Det kan bli lite mycket med alla kusiner etc så de fick bli ett par snapsar vid julbordet för att jag skulle orka med dom XD Tomten kom än en gång med klappar och den här gången blev det bl.a
Två Frotté haddukar
Underkläder
Hudkräm
Pengar
Presentkort på Team sportia
Örngott
Mexx Black parfymset
Tresemmé shampoo och balsam
Salt och peppar kar
Ett par långa mysbyxor/pyjamasbyxor
Ett par hipsterpyjamasbyxor
mm.
Julen blev lyckad även i år. Mys med släkten som vanligt. Annandagen spenderades i soffan med mamma heeeela dagen. Mamma fick boxen med alla tre "Pirates of the caribbean" filmerna i julklapp (hon gillar dom) Så vi lyckades fördriva dagen med inte mindre än 9 filmer
Igår tränade jag med pappa. Men det var galet svårvallat och bakhalt som satan så de va inte så kul, men bra träning i alla fall !
Idag tog vi hem badtunnan så det har vatt mycket mixter med det idag. Galet svårt att bara få in den på trädgården, men nu står den där den ska så imorrn ska de badas, ska ner en stund på stan med Bella och hinna med en träningsrunda imorrn med. Nu ska jag städa rummet. Ha de fint.

"You, came out of nowhere
When everything was passing by at the speed of light
So hold my hand and never let me go
Take a leap of fate into the unknown" <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0